joi, 16 august 2012

Atacul final - Tabara III 5800m - 27.07.2012– Expediția Mramornaya Stena 6400m

Participanți: Costea, Costea 2, Cristina, Dima, Edy, Ilay, Magy, Mihai, Misha, Peter, Raluca, Renat
Perioada 27.07.2012

Încercăm în dimineața să ne mobilim să nu mai aștepte lumea după noi. Pregătim iar ceai cald și apă în sticlele de Coca Cola pe care le cărăm cu noi de la Karkara. Scot la interval pentru micul dejul niște șuncă de casă, făcută la Beiuș de părinții mei. Mă bucur că îi am cu mine, chiar dacă prin lucrul acesta. Am adus cu mine tot de la Beiuș, la rugămintea tatălui meu (care este președintele Asociației Avram iancu Beiuș) și o imagine a lui Avram Iancu care să o duc cu mine pe vârf.


Azi fac schimb cu Raluca, să ia ea prelata de la cort și eu echipamentul colectiv (butelii, veselă și bețe de la cort ). Pe Mihai îl doare spatele de la rucsacul mare. Cred că toți suntem un pic obosiți de fapt. Din fericire până în tabăra III nu avem o diferența decât de 600m, doar că din câte am înțeles vor fi un pic mai tehnici. Când am povestit cu Kostea mi-a spus că în sistemul lor de clasificare în alpinism până în tabăra I traseul este cotat 5A iar până în tabăra III este cotat 6A. Au un fel de carnet de alpinist în care li se notează (probabil de federație) fiecare vârf sau performanță alpină realizată.

Pe prima bucată a traseului panta urcușului e în jur de 40 gr, este zăpadă și înaintăm destul de ok. Cu cât urcăm însă zăpada este viscolită așa că mai sus mai mult este pământ și pietre înghețate amestecate cu zăpadă și gheță. Vârful colțarilor intră bine în acest amestec și nu pune dificultați neobișnuite. Ajungem la un pasaj cu coardă de nailon (?????) fixă pe un teren cu o înclinație de aproape 80 gr. E cățărare la propriu, dar parcă prefer pasajele astea decât să înot în zăpadă.

Mă simt și mai în siguranță pentru că ai totuși în ce înfige pioletul. Încerc să nu mă trag foarte tare de corda găsită, după ce văd că poigneul care l-am pus de extrasiguranță alunecă în jos pe coarda prea subțire. La fiecare ridicare a lui îi închid cama cu mâna. Ne cam stricăm ritmul cu pasajele astea ce alternează între zăpadă, gheață și cățărare.

Nu-mi dau seama dacă simt că mi-e greu dat altitudinii sau pur și simplu efortului depus. E un vârf de anduranță acesta, după cum vorbeam și cu Mihai într-adevăr. S-ar putea să-l fi subestimat un pic când am plecat de acasă. Nu mă așteptam să găsesc aici atâtea porțiuni de cățărare. Vremea e bună, dar suflă vântul.

Azi suntem legați în coardă cu Ed și nu prea ne sincronizăm cu el. Raluca îi spune de mai multe ori să nu o mai tragă după ce el depășește pasajele mai tehnice. E foarte incomod când ești într-o poziție delicată să simți că cineva te trage (ori în jos, ori în sus) de coardă. E și foarte obositor de asemenea. Avem o mică divergență cu Ed, cred că el este mai degrabă un alpinist decât un ghid alpinist, nu prea știe comunica cu oamenii. Cred că l-a deranjat că Raluca și-a spus ofurile. Ne dezlegăm din coardă chiar înainte de tabăra III și îl lăsăm să mergă singur.


Topim iar zăpadă ca în toate zilele. Raluca și Mihai vor să topească afară așa că rămân în sacul de dormit înăuntru la căldură. E așa bine. Când se întețește vântul se mută și ei în cort, așa că îmi preiau atribuțiunile la zăpadă. Facem iar supă cu salam ca în tabăra II. Mă gândeam aici, că acasă n-aș putea să mănânc așa ceva....dar aici trebuie să-i dai organismului ceva să consume. Mi-e foarte dor de orezul meu de toate zilele, de fructe și legume. Facem inventarul la mâncare și ne gândim ce vom avea mâine la micul dejun. Plecarea pe vârf se vrea să fie la ora 5. Mă termină trezirile astea matinale. Așa avem însă șanse mai bune de vreme bună.


Tabăra III se găsește într-o șauă la altitudinea de 5800m. Am inpresia că este un pasaj de tranzit pentru curenții de aer deoarece nu mult după ce vin Ralu și Mihai în cort vântul se întețește într-un mod nebun. Suflă cum n-am mai văzut să sufle un vânt în viața mea. Îmi pare bine că mă găsesc într-un cort și într-un sac când îl aud așa turbat. Cineva vomită iar afară, bănuim că e Ilay. Asta nu-mi doream neaparat să o aud. La vremea de afară începe să fie cu semnul întrebării plecare pe vârf de dimineață.


Când trebuie să ne trezim așa suflă vântul că cortul se mișcă din toate străfundurile lui. Intră zăpadă între prelată și interior, fiind viscolită pe sub margini. Ne trezim în noapte și ne acoperim cu folia de supraviețuire, nu vrem să se ude sacii de puf pentru că n-o să fie de bine. Trece ora 5, nici vorbă de plecare pentru că nici măcar nu poți să ieși din cort. Stăm liniștiți în saci, acolo e bine.

Cristina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu