luni, 28 ianuarie 2013

Schi de partie la Transalpina: Statiune Vidra-Voineasa

Perioada: 11-13.01.2013
Participanți : Bogdan și Cristina
Zona: Transalpina ski resort Vidra-Voineasa, M-ții Latoriței


Colegii noștri de club au fost la Voineasa cu ocazia revelionului. Pentru că n-am putut atunci ne-am organizat să ajungem la acest obiectiv în ultimul weekend în care se putea schia gratuit.
Am ajuns în zona vineri seara, destul de târziu, venind dinspre Petroșani. Această rută, pentru noi, cei din Oradea pare a fi cea mai avantajoasă. Reușești să ajungi la domeniul schiabil în aproximativ 7 ore.


Alte rute de acces sunt: un drum național venind dinspre Sebeș (când am trecut noi de intersecția cu acesta părea cam necurățat de zăpadă) sau drumul național dinspre Vâlcea. Am făcut din Petroșani în jur de 30km, drumul a fost destul de ok.


În prima noapte am dormit la Cabana Obârșia Lotrului, Bogdan conducând în ziua respectivă aproape 500km și preferând să ne trezim mâine odihniți și apți pentru o zi de schi plină. Am plătit 80 lei/cameră deci ni s-a părut mai mult decât acceptabil (mai ales că nu ai multe posibilități de cazare dacă vii dinpre Petroșani). În zona Voineasa-Vidra din câte am văzut și pe internet sunt mai multe opțiuni de cazare.


Sâmbătă dimineața ajungem la ora 9, la telegondolă, e încă destul de puțină lume, chiar neașteptat. Urcăm bagajele la colegii de la Salvamont Vâlcea, cu care vorbisem încă dinainte de plecarea din Oradea. Bogdan își închiriază schiuri la fața locului. 


Când ajung din nou la baza pârtiei nu-mi vine să cred câtă lume e aici. Incredibil....nici nu am putut bănui că sunt atâția schiori în România.


Lumea e destul de civilizată, se stă fără înghesuială la coadă și pe cât pare de mare aceasta, pe atât merge de repede. Ulterior colegii de la SVM de zic că capacitatea telegondolei pe oră este de 1600 de persoane. Sunt angajați din partea firmei care gestionează instalația care organizează turiștii astfel încât totul să meargă cât mai repede.


Și acum câteva cuvinte despre întregul domeniu: sincer ....doar de laudă. Nu mi-a venit să cred că sunt în România la drept vorbind. Și lucrările sunt doar parțial finalizate. 


Momentan domeniul însumează 9 km și e alcătuit dintr-o pârtie mai lungă cu două variante de coborâre pe anumite segmente – de pârtie roșie și de pârtie neagră. În capătul de sus a acestui segment, pe o platformă este un prim punct de oprire a telegondolei, zonă cu grupuri sanitare și posibilități de a servi băuturi.


Zona schiabilă se prelungește printr-o pârtie cu o instalație de teleschi. Există posibilitatea de a continua urcarea cu telegondola astfel încât ajungi la o altă zonă schiabilă. După coborârea pe acestă pârtie (care este de o diferență de nivel mai mică) se urcă înapoi cu o instalație de telescaun.


Întreg domeniul este dotat cu instalație de tunuri de zăpadă și ratracuri care în fiecare seară, după ce programul de schi se încheie nivelează pârtiile. Dormind în a doua noapte chiar la marginea pârtiei am reușit duminică dimineața să fiu cred între primele cinci persoane care au coborât . Mi-e foarte greu să descriu în cuvinte ce-am simțit. Deși eram cu schiuri de tură am încercat să-mi dau drumul cu vinteză cât am simțit că mă țin picioarele. Fantastic, mirific, senzațional!!!!!!!!!!!!!! Da, știu de ce îmi place să schiez! Știu și simt mai ales :D


Pe lângă colegii de la Salvamont Vâlcea au mai stat cu noi și salvamontiști de la Salvamont Cluj. Purtând o discuție despre cazuistica de la Voineasa realizez că comparativ nu numărul mare de turiști prezenți aici nici nu sunt foarte multe accidente, poate pentru că cei care vin aici deja au un nivel? Sau pentru că calitatea pârtiilor este mult mai bună (cel puțin față de cele cu care sunt eu obișnuită)?
Seara avem parte de un asfințit cum de puține ori am văzut. Suflă un vânt puternic și afară sunt în jur de -10grade. Facem un shooting foto, spectacolul coloristic oferit de natură este fantastic.


Singurul dezavantaj la partea că s-a schiat gratuit în weekendul respectiv a fost că au venit cu mic cu mare tot neamul românesc. Ulterior am văzut pe internet că s-au stabilit tarifele pentru skipass și sincer la condițiile care ți le oferă mi se par mai mult decât acceptabile. Le atașez mai jos în ideea că poate cineva are nevoie de ele. Eu, când am căutat le-am găsit destul de greu.


1. Skipass Adult 1 zi - 60 RON == valabil pe toate instalatiile functionale in ziua respectiva
2. Skipass Copil 1 zi - 40 RON (valabil pentru varste cuprinse intre 7 si 14 ani) == valabil pe toate instalatiile functionale in ziua respectiva
3. Skipass Adult dupa ora 12.30 - 30 RON == valabil pe toate instalatiile functionale in ziua respectiva



4. Skipass Copil dupa ora 12.30 - 20 RON (valabil pentru varste cuprinse intre 7 si 14 ani) == valabil pe toate instalatiile functionale in ziua respectiva
5. Skipass Adult 50 puncte - 100 RON
6. Skipass Adult 25 puncte - 50 RON
7. Skipass Copil 50 puncte - 66 RON (valabil pentru varste cuprinse intre 7 si 14 ani)
8. Skipass Copil 25 puncte - 33 RON (valabil pentru varste cuprinse intre 7 si 14 ani)


Valoare punct = 2 RON
Urcare Telegondola - 8 puncte
Urcare Telescaun - 5 puncte
Urcare Teleski1 - 3 puncte
Urcare Teleski2 - 2 puncte

9. Skipass pentru copii sub 7 ani - 10 RON == valabil pe toate instalatiile functionale in ziua respectiva - Pretul acopera cheltuielile cu card-ul si de inregistrare a acestuia in sistem.


Urmatoarele bilete vor fi tiparite pe cartela de hartie cu coduri de bare:
10. Bilet urcare telegondola adult: 16 RON
11. Bilet urcare telegondola copil: 10 RON


Un alt aspect pozitiv al domeniului de la Voineasa sunt parcările care momentan sunt găzduite de o clădire pe trei niveluri. Până la sfârșitul lucrărilor respectiva construcție va avea 5 niveluri, restaurante și probabil cazare.


La plecare, in drumul spre Petrosani trecem prin Cheile Jietului. Situat in  judeţul Hunedoara, declarat obiectiv de interes naţional rezervatia are o suprafaţă de zece hectare si este situată pe teritoriul oraşului Petrila, pe râul Jieţ. Este străbătută de drumul naţional DN 7A Petroşani-Voineasa care leagă judeţele Hunedoara de Vâlcea. Cheile au portiuni cu pereti abrupti si destul de apropiati.


Pe drum mai oprim sa admiram peisajul de vis. E pentru prima oara cand sunt in M-tii Parang. Vad o caldare fantastica, deja ma si imaginez pe creasta respectiva sa schi de tura. Este intr-adevar un masiv montan care se preteaza la asa ceva.


O lucrare de lădau din punctul meu de vedere!
Mulțumim colegilor de la Salvamont Vâlcea pentru ospitalitatea cu care ne-au primit!
Cristina


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu