sâmbătă, 13 octombrie 2012

Varful Vladeasa - Creasta Pietrele Albe




Perioada: 6.10.2012
Zona: M-ții Vlădeasa
Participanți: Bogdan, Cristina, Mihai, Andy, Sahi, Edina (Club Montan Ursul Brun)
Scop: Creasta Pietrele Albe și Vârful Vlădeasa

În urma unui invetar al locurilor pe unde am umblat, făcut cu Bogdan ajung la concluzia că în foarte multe zone nu am fost decât la peștereală, cățărat sau schi. Multe obiective le-am văzut doar cu haină albă pe ele sau doar prin perspectiva unui traseu care îmi permitea acces la o peșteră sau traseu de cățărat.

E toamnă și ideea de a vedea spectacolul naturii într-un anotimp atât de special parcă mă atrage ca un magnet. Bineînțeles înainte de a ajunge ca obiectiv la Vlădeasa, mai trecem prin două variante :D. Ne vedem toată trupa sâmbătă dimineața în Oradea. Voi cunoaște azi oameni noi :D

Accesul il facem dinspre Bologa, cascada Vălul Miresei. Planul pentru azi e vârful Vlădeasa și în funcție de timp, creasta Pietrele Albe.


Nu ne grăbim spre vârf, o luăm de la Cabana Salvamont din apropierea cascadei pe traseul pe care am fost în iarnă, la schi de tură. E interesant peisajul, îmi place. Ajungem în zona Pietre albe. Atmosfera e foarte faină în gașca în care suntem. Mă așteptam să fie un pic de vânt, dar nu, nimic e cald, o adevărată zi de toamnă.


Activitati desfasurate in Parcul Natural Apuseni - ma intreb daca persoanele surprinse in aceasta ipostaza desfasoara astfel de activitati si la ei in tara. Mira-m-as.

Ajungem la panta care o ador iarna, panta care te scoate în creasta ce duce la vârful Vlădeasa. Le spun coechipierilor mei că iarna o urcăm de două- trei ori cînd venim :D. Încerc să vizualizez ultima tură aici, când în creastă, din cauza vântului puternic nici nu reușeșsc să respir bine. Particulele de zăpadă îti intră în nări, în ochi, dincolo de ochelari. 

Văd bradul unde m-am pitit, pentru a-i aștepta pe băieți până au ajuns în creastă. Știu că mai era un tip, un clujean la adăpostul bradului. Mă întreb ce o fi gândit când m-a văzut venind singură din viscol. Mi-e dor de iarnă. Mi-e dor să simt frig și zăpadă și răcoarea fulgilor pe față. Așa văd eu schiul de tură, cum e o explorare a unei noi galerii în speologie. Ești primul care calcă zăpada, e natura nebătută și necălcată de om, de un alt om.


Dar gata cu visarea, înclinația pantei are grijă să mă scoată din reverie. Îmi place când urc, când îmi simt gambele încordate și fiecare pas te scoate tot mai sus. Încă un pic și ajungem pe vârful Vlădeasa. 1836 m altitudine. Urmează ședința foto de vârf. Nu pierdem mult timp pentru că vrem să facem și creasta Pietrele Albe azi.

La 1836m - Varful Vladeasa
Natura in actiune

Am trecut prin apropierea acestei creste de multe ori, iarna, pe schiuri de tură sau pe jos.


Deși creasta, privită de jos pare destul de dificilă, se poate parcurge pe muchie, exceptând unele zone unde trebuie ocolit prin pădure. Îl așteptăm înainte de a intra în creastă pe Mihai, care a venit de la Oradea abia acuma. Traseul e destul de clar, nu există marcaj turistic și nici indicații la fața locului, asta pentru cei vă gândiți să o parcurgeți. Nu o recumand persoanelor cu rau de inaltime :D


Facem o pauză, îmi vine să stau aici mult și bine, e liniște și frumos și mă simt bine.



Pentru ca am timp berechet in tura fac un pic de exces de zel cu pozele :D



 Imi propun sa ma documentez un pic mai mult despre aceasta zona si despre posibilitatea de a catara aici. Un pic accesul este mai dificil, dar spectacolul oferit de natura este pe masura.




Pe finalul crestei ne intalnim cu un compatriot, aflat singur cuc, la plimbare pe creasta. Coboara impreuna cu noi spre masini.

Tabara o punem mai jos de cascada, intr-o mica poiana. E racoare bine, se simte ca toamna isi intra in drepturi. Si asta inseamna ca....... VINA IARNA !!!!!!!!!!! :D


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu