miercuri, 31 octombrie 2012

Traseul Glăvoi- cătunul Casa de Piatră

Perioada: 21.10.2012

Puțini din cei care își fac veacul prin Apuseni an de an nu au ajuns încă în Cătunul Casa de Piatra. Eu sunt unul dintre aceștia și nu spun asta cu mândrie :D
După ce aseară am sărbătorit majoratul lui George în modul cel mai eficient din câte îmi amintesc, de dimineață ne-am trezit unii cu un dor de ducă mai mare, alții cu unul mai mic.


Găsesc totuși doritori pentru tura care mi-o propusesem încă de acasă. Nu mă documentez foarte mult despre traseu, George, sărbătoritul nostru a mai făcut traseul de câteva ori, deci nu e cazul să ne stresăm foarte tare.
Date generale despre traseu: marcaj - cruce roșie.


Parcurs din direcția Glăvoi traseul presupune o lungime de 9,5 km, diferență de nivel +300m  -400m.


Colegii mei de tură sunt: George, Șerban, Cristi și Bogdan din Satu-Mare.
Ne urnim la drum în jur de ora 10,30. Grăbim pasul, Cristi și Bogdan trebuie să plece azi acasă cu... stopul :D. 
Trecem pe lângă cabana Cetățile Ponorului și la următoarea bifurcație de drum o luăm la stânga, în direcția noastră de mers.

  
E toamnă și pădurea are niște culori formidabile.

  
Jos în vale, când dăm de Gârda Seacă ne ajung din urmă Potyi și Marius, care au venit pe același traseu ca și noi, doar că sunt cu bicicletele.


Vin și ei în paralel cu noi până ajungem în cătunul Casa de Piatră, obiectivul nostru pe ziua de azi. Potyi ne propune să mergem să vizităm biserica veche de lemn, unde s-a căsătorit Poșme. Acceptăm bineînțeles, îmi place mult ideea.

Îmi aduc aminte când văd cele două biserici una lângă alta de o vorbă a tatălui meu. "Trecut lângă prezent, viitor lângă D-zeu".


Ne postăm în curtea bisericilor și profităm de ziua frumoasă de toamnă de care avem parte.



La plecare ne despărțim de băieți care o iau pe o rută mai lungă.


Noi coborâm să vedem portalul Peșterii Coiba Mare, care e într-adevărrrr mare. Sper să ajung în această peșteră de ziua CS Cristal. Îmi doresc asta de multă vreme.

P. Coiba Mare

 Traseul ne-a luat cam 2,30 ore dus și cam tot atât la întoarcere.


Nu ne-am grăbit tare spre Oradea. O mică oprire la o belvedere cu creasta Cârligate a meritat timpul investit aici.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu