luni, 24 septembrie 2012

Congresul Național de Speologie – Râșnov 2012

Perioada 7-9.09.2012
Participanți (de la CS Cristal) Ani, Cristina, Dorin, Horhe, Ralu, Tamaș

Ne planificăm deja de la începutul anului să ne prezentăm la Congresul de Speologie din toamna aceasta cu avenul Pașcalău. E finalitatea muncii noastre, a clubului, chiar dacă la cartare a participat un număr mai restrâns de oameni. Sunt mulți cei care stau în spatele acestei hărți.
Dan e plecat din țară în concediu așa că a rămas să țin legătura cu Tudor Tămaș, care a participat și el la cartografierea avenul (din partea CS Montana Baia Mare) și cu Dani, care se ocupă de trecerea pe curat a părții cartografiate de el și Raluca săptămâna trecuta. 


Vineri George se ocupă de printul hărții și în jur de ora 11 ajung de la birou îmi fac bagajul ca de multe alte dăți în 15 minute și plec de acasă cu speranța că nu am uitat lucruri esențiale. Pentru că un congres nu presupune ture speo ci este mai degrabă o întâlnire anuală a speologilor din țară (sau asta ar trebui să fie) nu am nevoie de multe lucruri. Turele de peșteră s-au ținut ca tot timpul înainte de Congresul propriu zis.

Îl luăm pe Tudor din Cluj și în jur de ora 21 ajungem și noi la Râșnov. În seara aceasta avem întâlnirea președinților de club așa că mă grăbesc la sala de mese unde se ține respectiva ședință. Colegii Ralu, George și Tudor se mobilizează cu corturile, afișarea hărților. Când ajung în sala de sport care e folosită pe post de sală de expoziție văd că sunt expuse destul de multe hărți. Rămân impresionată, mai ales că anul acesta nu mi s-a părut că s-a promovat genul acesta de competiție între cluburi. Poate reușim ceva pentru la anul :D. Au fost expuse pe lângă hărți afișe de promovare a diverse organizații cu profil speologic (cluburi, Școala Română de Spelogie, Canioning), prezentarea Expediției Speo Vietnam 2011. Ioana și Elena au și făcut un montaj video despre expediția în cauză. Când mă gândesc...sunt atâtea locuri în care vrem să mergem :D – cam peste tot și atât de puțin timp...dar nu ne lăsăm :D. Felicitări oricum fetelor pentru munca depusă în prezentarea expediției, atât la poze și hărți cât și montaj.


O hartă care a impresionat pe toată lumea a fost cea a avenului din Poiana Gropii, realizată de Radu Pușcaș în colaborare cu colegii lui de la club. Un plan și secține cam de dimensiunea celui mai mare perete de la mine de acasă :D, o muncă impecabilă cu niște detalii pe măsură. O adevărată operă de artă, din punctul meu de vedere.


Un club care a venit cu o prezentare puternică și anul acesta a fost SpeoVest Arad. Multă lume susține că nu se mai face speologie în România. Eu zic că oamenii ăștia nu-și dau niciun interes de a cunoaște spologi și activitatea lor. SpeoVest Arad încă face speologie, explorare și topografiere și pentru asta îi felicit.


SpeoArta a fost și ea prezentă în cadrul congresului prin expunerea pozelor (finaliste, cred) care au fost prezente și în concursul din noiembrie anul trecut. Când mă gândesc la toate variantele care le ai, ca și speolog de a intreprinde o gamă atât de mare cu profil speo îmi dau seama că aceasta s-ar putea să fie unul din motivele pentru care îmi place atât de mult lumea subterană.


Pe mâine se anunță ședințe din greu iar, dar deja m-am obișnuit de când sunt „preșla Cristal după cum mai glumesc colegii câteodată. Pentru ceilalți participanți se promovează vizite la Cetatea Râșnov, la Peștera proaspăt amenajată din zonă, la cheile Râșnoavei și proiecții. Anul acesta sunt alegeri la FRS și printr-o anumită conjunctură (eu candidasem pentru o funcție în comitetul director al federației) am ajuns chiar președinte. M-a luat prin surprindere această alegere, că atâția oameni au avut încredere în mine... sper să mă ridic la înălțimea așteptărilor.


Sâmbătă, deci în timp ce noi ne speteam cu ședințele George a participat la un concurs de parcurs de peșteră, în peșteră :D și a luat mențiune. Îl felicităm. Tot în ziua respectivă am reușit să vizităm și noi un obiectiv: cheile Râșnoavei. Drăguț obiectiv turistic, faină zonă pentru cățărat, singura părere de rău a fost că mi-am uitat aparatul foto în tabără.
Când ne-am întors s-a ținut jurizarea concursului de hărți, unde am luat locul 3 cu Pașcalăul. Din nefericire din cauza unor probleme personale n-am reușit să termin prezentarea video care îmi doream să o fi făcut cu aceeași cavitate. O voi prezenta cu siguranță la evenimentul organizat de club în fiecare an – Chemare în necunoscut.

Seara socială, obligatorie în cadrul congreselor de speologie n-a fost una care să se lungească mult, cel puțin pentru noi. Au fost acordate diplomele pentru toate categoriile de concursuri.


Duminică, adunare generală de astă dată Corsa și apoi un lungggg drum până la Oradea. Când mă gândesc acum, în retrospectivă îmi dau seama că e plăcut să te întâlnești o dată pe an cu oamenii care fac speologie, adică cu speologi și cred că ar fi și mai plăcut dacă ne-am arăta un pic mai multă disponibilitate pentru astfel de activități care ne răpesc atât de mult....adică un weekend pe an. Poate e cazul să ne întrebăm: oare vrem să facem sau nu parte dintre comunitate speologică?
Cristina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu