sâmbătă, 5 mai 2012

Zona de tabără – La Întorsuri
Zona de lucru :Roșia + Damiș,
Participanți:
CS Cristal – Abel, Adi, Ancuța A., Anca L. Ancuța D., Angi, Attila, Bimbi, Bogdan, Caludiu, Cristina, Cristina, Dan, Dani, Dan, Eniko, Erik, Foka, Horhe, Iris, Laci, Lena, Marius, Mihai, Mircea, Peter, Potyi, Radu, Raluca, Roxa, Ștefan, Tamaș, Timi, Titi, Țupi, Ursula
CS Montana Baia Mare- Tudor (CS Cristal ??? :D), Odille, Sucă și Chelu'
+ patrupezii Shiva și Rakov :D
Perioada: 28.04-01.05.2012

1 mai muncitoresc. Un bun prilej pentru a organiza o tabără speo mai ales că ne vom lua liber pe lângă weekend și luni și marți. Plecarea va fi cel mai devreme sâmbătă dimineața, exceptând Dani care vrea să plece de vineri cu trenul până la Șuncuiuș și apoi drumeție (cu bivuac pe legheleu) până la locul de tabără.

Programul a fost destul de divers, cu activități atât pentru începători cât și pentru cei care au vrut vizită, derocare, decolmatare, faleză sau ture cu bicicleta.
                                                                                                       Foto - Roxa
Sâmbătă 28.04.2012. Tură de vizită în peștera Tigăniște, Peștera de la Întorsuri și Huda lui Lae. În ultima dintre ele s-a făcut și o tură de derocare, deoarece dincolo de terminus se aude un curs de apă și ecoul unei săli de proporții mari.
Participanți la tură au fost: Abel, Dan, Dani, Chelu, Foka, Odille, Sucă, Tudor, Țupi

Huda lui Lae- foto - Ralu

Duminica 29.04.2012
Ne-am înmulțit ca ciupercile după ploaie pe ziua de duminică așa că ne-am împărțit în ture după cum urmează:
                                                                                                        Foto - Roxa
-Faleză în Cheile Cuților: Adi, Ancuța, Attila, Cristina, Eniko, Erik, Foka, Marius, Mihai, Peter, Roxa, Ursula
După programul de faleză a avut loc o tură de vizită în peștera Grueți.

Foto -Mircea
 - Peștera Jurcani : Claudiu, Cristina, Dani, Mircea, Raluca
Am rămas cu restanță cam de mult timp deja cu terminarea cartării în peștera Jurcani. Ne facem echipă mare pentru tură, unii la derocare, alții cartare și chiar vizită. La intrare însă pentru a doua oară avem parte de surpriză. Cursul de apă intră pe galeria noastră. Încercăm să găsim cauza: galeria activului era colmatată și cursul de apă fusese redirecționat. Nu prea avem de ales decât să decolmatăm galeria cursului de apă. Nu este foarte productivă muncă, argila este îmbibată cu apă. Nu reușim să eliberăm până pe la ora 15 galeria și hotărâm să o luăm din loc, mai ales că eram toți uzi. Cu greu îl desprindem pe Claudiu de la munca de decolmatare pentru care se pare că are o adevărată slăbiciune :D

Inițial veniseră cu noi și Chelu, Dan, Odille, Sucă și Tudor dar pentru că nu avem ce face atâția la decolmatare, după ce au verificat niște semne de întrebare în zona intrării au decis să meargă să viziteze peștera Grueți și izbucul Roșiei, mai ales că cei trei băimăreni nu mai fuseseră în zonă.
Ajungem în tabără destul de devreme așa că propun încă de când eram la Jurcani să mergem să vizităm și noi peștera Țigăniște și Huda lui Lea, nu fuseseră în ea decât Dani și Mircea.
                                                                          intrare Pestera Tiganiste

- Peștera Țigăniște, cu un acces foarte facil, destul de vizitată de turiști, care și-au lăsat amprenta cam peste tot este destul de interesantă ca și poziție și organizare spațială. Un lucru de luat în seamă care l-am identificat împreună cu Claudiu a fost o mică sală care face conexiunea cu cursul de apă al peșterii (care nu l-am găsit, nici măcar urma lui, nicăieri altundeva în peșteră). Nivelul la care suntem se găsește sub cota cursului de apă de la exterior, deci ar putea fi o chestie interesantă. Până am cotrobăit prin toate cotloanele, Ralu a reușit să-și ia tot felul de probe (micro animăluțe de peșteră :D). Sigur mai vreau să revin aici să clarificăm semnul de întrebare găsit + un horn suspect.
                                                                                   formatiuni in Huda lui Lae
- Huda lui Lae, o peșteră destul de mică, dar frumos concreționată și destul de sportivă. Eram curioși să vedem punctul de lucru al colegilor din ziua precedentă. Pare promițător. Merită venit aici la o tură foto. La intrare în peșteră mi se pare că aud glasuri înăuntru. Îi găsesc mai jos pe Mircea, Lena și Iris (4 anișori :D). Intrarea foarte interesant poziționată.
- Peștera Bătrânului. Participanți: Abel ( 6 ani), Horhe și Potyi . O tură de vizită dedicată în special lui Abel care a parcurs și porțiunea de cordă singur, fără ajutor. Au reușit să viziteze peștera în 2,30 ore. Felicitări!
Seara când ne-am reunit la tabără am sărbătorit cu toții ziua colegului nostru Marius. La Mulți Ani încă o dată îți urăm :D
 Luni 30.04.2012
- Peștera lui Pali, zona Vida. Participanți Dan, Dani, Foka, Laci, Roxa, Ștefan
Din cauza apelor mari nu s-a putut lucra la locul abordat data trecută, așa că munca a fost reorientată spre preaplinul izbucului. Prin derocare și delocmatare s-a reușit să se ajungă la adâncimea de 2 m. Curent puternic și potențial mare.
- Peștera Vida 1 și Peștera Vida 2. Vizită: Ancuța, Angi, Chelu, Erik, Marius, Odille, Radu, Rakov, Suca, Tamaș, Țupi, Ursula,

- Avenul Pașcalău. Subiectul meu preferat. Îmi era dor chiar și de partea sportivă a acestui aven, chiar dacă ar putea fi privită această afirmație ca fiind una superficială. Recunosc :D. Decid împreună cu Raluca să echipăm avenul, pentru a putea reîncepe lucrările de derocare ulterior.

Se anunță pentru tură Mircea, Peter și Titi. N-au mai fost niciunul până acum. Sunt curioasă dacă vor mai reveni. Ralu zice că echipează ea, deci eu mai pot face poze și documenta avenul.

Cobor primul puț, vine porțiunea de prăbușiri. Ce bine e să te miști. Parcă tot mai în largul meu mă simt pe pasajele la liber, mai sportive. Nuș de unde am împrumutat curaj mai mult de ceva vreme.

Avenul e mai umed decât în mod normal, ne udăm iar până la piele, dar nu-i bai, nici tragedie. În total trebuie echipate 5 zone, ajungem până la adâncimea de aprox -140m ( din totalul acesta cam 50 m faci la liber. Băieții se mișcă bine.

Pe ultimul puț coborât, de 25 m (cel mai frumos de altfel) plouă într-o veselie. Parcă nici meandrele nu mi se mai par atât de strâmte.

Iar suntem gălăgioși. Am stat sub pământ 8 ore. După ce băieții zic toți trei că sigur mai revin aici, mă gândesc că poate totuși nu suntem defecți că ne place aici. Felicitări lui Titi pentru un parcurs ireproșabil, după o pauză de 5 ani și de asemenea și lui Peter care la 55 de ani a arătat că nu vârsta contează ci voința.

Primul pas a fost făcut, rămâne să ne întoarcem cât de curând la muncă aici.
- Punct de lucru în apropierea taberei, un mic aven (cu curent) descoperit de Tudor, care împreună cu Mihai au început să decolmateze intrarea. Locație foarte interesantă.
- Tură bicicletă: pentru că trăim în democrație :D, o parte au ales să facă o tură spre Tomnatic – Vida- Platoul Răcaș – Albioara. Participanți : Bogdan, Potyi, Timi

Marți 01.05.2012
-Ponorul Munău. N-am mai fost aici de anul trecut de la tabără. Primirea ne-a făcut-o proprietarul terenului pe care e accesul la ponor, informându-ne că e ultima dată când călcăm pe terenul lui. Sperăm totuși că a avut glume în program :D

Cu greu ne-am urnit la lucru, mai ales că mă așteptam, că băieții când au fost ultima dată să fi înaintat mai mult. La fel ca peste tot după viiturile din primăvara aceasta s-a reconfigurat un pic intrarea, dar nimic dramatic (în afară de faptul că bolovanii printre care trecem s-au mai mișcat și cei cu gabarit mai mare au din nou acces interzis).

Am reușit să trecem până la urmă : Bimbi, Claudiu, Cristina, Horhe, Raluca. Am înaintat destul de mult și pe cât de dezamăgită am fost când am intrat pe atât mi s-a părut la ieșire că potențialul ponorului este imens.

Un aspect pozitiv este că s-a deschis un nou sorb, mai în amontele văii, așa că apa nu mai intră direct în ponor, rezultă că nu mai bagă înăuntru toată umplutura scoasă de noi (+ mizeriile). Mai trebuie un pic reorganizat modul de lucru aici, dar potențialul există. Insistăm. Cartăm ponorul până la terminusul actual.

- Peștera Țigăniște + Peștera de la Întorsuri – tură de vizită
- Ponorul de la Măcinat – pentru a combina o tură cu bicicleta cu speologia, Potyi a identificat Ponorul de la Măcinat
- Identificare punct de lucru în zona Ponorul Barcu- tură suprafață. Participanți : Chelu, Odille, Sucă, Tudor, Țupi

Felicitări tuturor pentru turele și munca depusă.