luni, 21 mai 2012

Stagiu TSA 1 - Roșia -14-20.05.2012 - Zilele de faleză

Sunt inițiator în cadrul Școlii Române de Speologie. Ce înseamnă asta? Că pot în cadrul unor școli de speologie care au tematică TSA (tehnica speologiei alpine) să învăț pe alții. Cel puțin asta încerc să fac și sper să-mi reușească :D.

Mă trezesc deci cu invitația de a merge să încadrez la un stagiu ce se va desfășura la Roșia în perioada 14-20.05.2012. rezolv cu zilele libere de la lucru și nu mai stau pe gânduri.
Plec cu Luci luni din Oradea, programul pe azi presupune doar înscrierea și o mică prezentare pe seară + verificarea echipamentului individual.

Pentru că vremea nu ține cu noi mâine vom merge la faleza de la peștera Vacii din Cheile Albioara. Fiind surplombată, nu vom avea probleme cu ploia. Deși îmi place foarte mult faleza din Cheile Cuților, până la urmă mă voi bucura că s-a adoptat soluția aceasta
Micul dejun va fi în fiecare dimineață la 8, avem apoi lecții teoretice la ora 9 și în jur de ora 10,30 vom pleca la ateliere.
Marți, 15.05.2012 mă trezește Tudor la 8,30, am de făcut prezentarea echipamentului individual și colectiv la lecția teoretică. Îmi intru în ritm cât de repede pot cu ajutorul unei cafele mari :D.


Încercăm în prima zi să le predăm cursanților tehnica folosită pentru a urca și coborâ pe coardă, trecere de fracționări, devieri, parcurgere de mâini curente și pentru că prind repede facem și trecere de noduri la urcare, coborâre + conversii din blocatoare în coborâtor și invers.

Până Tudor echipează exersăm la baza falezei blocarea coborâtorului prin semicheie, cheie și parcurgerea unei mâini curente.
                                                                                  Parcurgere mână curentă

                                                                                                      Zburătorul
                                                                          oare ce gândea Cristi?



Am lucrat la faleză până în jur de ora 18.
Miercuri 16.05.2012. Azi Tudor m-a trezit la 8.20. Până plec acasă o să mă trezesc la ora 7 :D, sau nu. Teoria de azi costă în prezentarea nodurilor. Plecăm abia la 11 la faleză, ne-am cam întins cu nodurile.
                                                                      Fiecare își testează îndemânarea.

Azi mai echipăm două trasee de TSA. Urc cu Tudor din capătul satului Roșia, unde e accesul la partea de sus a falezei. Trebuie să montez capurile de mână curentă și de puț pentru cele două trasee echipate ieri. La plecare le desfăcusem în ideea ca cineva să nu fie tentat să și le însușească.


                           Tudor în acțiune
Iau și aparatul cu mine să trag și niște cadre. Bine că n-am rău de înălțime.
Până ajungem noi cu echiparea jos, Luci le arată stagiarilor cum se plantează un spit. Repetăm în primă fază ce s-a făcut ieri. Se vede că băieții și-au intrat în mână la parcurgere.



Tudor în acțiune în timp ce extinde mâna curentă existentă. Faleza este într-adevăr foarte bună pentru școală, mai ales pe vremea de care avem parte. Azi ploaia n-a contenit deloc.


                                                         Istvan în timp pe parcurge mâna curentă.

                                                            Unii muncesc, alții mai puțin :D


Seara activități cultural-educative....sau nu :D
To be continued.....
Cristina


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu