joi, 26 aprilie 2012

Peștera Vântului


Perioada 22.04.2012
Zona: Peștera Vântului
Participanți:
CS Cristal : Ada, Adi, Ancuța, Ani, Claudiu, Cristina, Jancsi, Peter, Radu, Ralu, Sergiu, Ștefan, Titi
CSA- Cluj : Peter, Moisei

Weekendul acesta trebuia să fie Stagiul de Inițiere în Speologie. Din păcate acesta nu s-a ținut din lipsă de participanți. Am hotărât insa să profităm de tura în peștera Vântului ce trebuia să aibă loc în cadrul stagiului. 


Mai fusesem aici în urmă cu șapte ani. La drept vorbind a fost prima mea tură în cadrul clubului. Nu-mi aduceam mare lucru aminte.

Povestesc cu Peter (CSA), care va fi ghidul nostru și stabilim întâlnirea duminică la ora 9 dimineața. Zis și făcut. Suntem o echipă destul de mare (15 la număr). Se estimează că vom sta „sub pământ” între 6 și 8 ore.
 
Intrăm. Peter ne povestește în câteva cuvinte cate ceva despre peștera. Partea activă merge relativ repede, apa este mică. 
                                                                 Crustă de calcit
După un pasaj mai sportiv hotărâm să ieșim cu Ștefan (12 ani) afară, împreună cu Moisei. Peter ne sugerează că va avea probleme mai departe, și nu mă refer la cele de voință, nicidecum. Din cauza dimensiunilor lui mici la ramonajele destul de sportive ce vor urma va putea sa aiba dificultăți. S-a dovedit a fi soluția cea mai bună. Îl felicităm oricum pentru partea parcursă. Nu știu câte persoane de vârsta lui se pot lăuda că au fost în câte peșteri a intrat el. Îl duc deci pe Ștefan, împreună cu Moisei afara și în pas mai grăbit un pic îi prindem din urmă pe ceilalți în apropierea hipodromului.



Cum părăsim activul mă uimește cât de uscată este peștera aceasta. E cald!!! Și aproape că lipsește umezeala și argila cu care sunt obișnuită. Peter plănuiește să parcurgem o parte din nivelul 1 și o parte din nivelul 2. 


Printre obiectivele care le-am văzut sunt: meandrele lui Emil Racoviță ( o porțiune de peșteră pe cât de interesantă și frumoasă pe atât de sportivă). Ai niște zone interesante cu ramonaje, cu peste 10 m sub tine, tot felul de treceri cu nici nu-i bine să te gândești cat sub tine, dar.. mi-a plăcut! Chiar mult!!!!

 Îmi imaginez ce poze faine ar ieși din unele unghiuri :D. Dacă mi se va oferi ocazia sigur nu ratez să vin aici la foto.


O altă zonă senzațională a fost galeria 7 noiembrie. Nu cred că în multe peșteri am văzut fomațiuni atât de frumoase ca și aici. Foarte frumoasă a fost de asemenea Sala Minunilor, unde fomațiunile, cristale abundau în toate zonele.

                                                                                     Ancuța la ședință foto
                                                                                           Ani la ședință foto
Lucrul care m-a impresinoat însă foarte mult a fost să văd falia care a dat naștere acestui sistem de peșteră- Falia Măguranilor. Geologie live. Mă întreb în cât timp s-a format peștera și îmi dau seama în astfel de momente cât de puțin spațiu ocupăm în timp.
                                                               Falia Măguranilor

Nu toată peștera însă se reduce la punctele de interes relatate mai sus. Colegii, mărimea XXL sigur au reținut și strâmtorile parcurse :D. De mult n-am mai fost într-o peștera cu un parcurs atît de lung în care să nu fie coardă! Parcă îmi lipsește :D. 

Suntem cam gălăgioși în peșteră, binedispuși și ne simțim bine. Mă cam atașez de aparatul foto a lui Peter, al meu nu l-am luat pe considerent că sigur nu vom avea timp de foto, așa că fac ce pot cu un aparat compact.


Tura a ținut comform estimărilor 8 ore, le mulțumim colegilor de la CSA, Peter și Moisei pentru ospitalitate și-i așteptăm cu drag la Ciur sau de ce nu, la Pașcalău :D.

                                                 Zona până unde am ajuns în peșteră

Un bun început pentru un nou sezon speo.
Cristina

                                                                       așa te simți după o tură faină :D

P.S. Felicitari tuturor, dar mai ales Adei care a intrat in pestera „om normal” si a iesit speolog :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu