marți, 20 noiembrie 2012

Ziua CS Cristal - Pestera Hoanca Apei si Pestera Vartop


Zona: Gârda, M-ții Bihorului
Participanți:

CS Cristal: Adina, Alin, Alina, Anca, Angi, Ani, Bibi, Bogdan G., Bogdan, Cristina, Cristiana, Claudiu, Dan, Dorin, Emil, George L, Greti, Jancsi, Lore, Luci H, Luci N, Maria, Marius, Mișu, Nico G, Nichos, Peter, Petre L, Potyi, Poșme, Radu, Ralu I, Sebi, Tamas, Titi V, Țupi, Ursula

Salvamont BH: Ivan, Tadi
CS Prusik: Adi, Bogdan, Ioana
CS SpeoZarand Brad: Mihai, George
Alba: Iulia, Mircea, Neluțu
Polonia: Tomek și Magda
Cluj: Octa, Bubu, Paul

31 de ani se împlinesc de când a luat ființă CS Cristal Oradea. Și anul aceasta gașca se anunță destul de numeroasă, așa că încercăm să luăm aviz de la PNA pentru mai multe peșteri.
Sunt sigură că Zgurăști va atrage ca un magnet speologii, are și de ce ....
Plecăm de vineri din Oradea, majoritatea ....Sunt și care vin din alte orașe, sau sunt deja acolo pe când ajungem noi. Încercăm să ne organizăm de cu seară așa că inițiez la insistențele lui Radu trei liste pentru ture.


Mă decid (de fapt am venit gata decisă de acasă :D) să nu mai merg în Zgurăști și să fac o tură în Hoanca Apei, așa poate reușesc să mai decongestionez traficul ce se anunță în peșteră.
Va mai fi în paralel o tură în Coiba Mare, care a ajuns însă să se țină în Huda Oilor.

Rând pe rând ajung speologi, mă simt ca la Congres. Ne întâlnim cu oameni care nu i-am mai văzut de mult timp. Deși am avut un pic emoții pentru cazare, că nu vom încăpea până la urmă a fost bine.
45 de oameni cazați cu succes la Casa Speo.


Nu ne întindem foarte mult la foc, pentru că mâine avem zi de peșteră. Majoritatea dintre noi (aflu ulterior că doar două persoane au rămas la cabană) intrăm mâine în peșteră. Productiv an!

intrarea de la pestera Hoanca Apei

17.11.2012
Peștera Hoanca Apei – auzisem demult de ea, știam că e clasa A. Bănuiam că o fi frumoasă dacă tot e A. Destul de accesibilă, intrarea se găsește în apropierea drumului ce duce dinspre Gârda spre cătunul Casa de Piatră. Un târâș cu o strâmtoare la intrare încearcă să facă selecție între speologi, dar nu e așa rea precum pare la prima vedere. Ce urmează? .. o zonă care din câte am văzut pe urmele lăsate de apă pe pereți se parcurge în mod normal pe o mână curentă din cauza nivelului apei. Acum, fiind secetă am trecut prin noroiul, lăsat de apă (ferice de cei ce au avut cizme :D)


Un parcurs orizontal prin niște săli frumos concreționate te scoate la un traverseu unde noi am montat o mână curentă. Ar fi necesar pentru parcurgere în siguranță ham și lonje.
Un tobogan de noroi și apoi lacul final. Mai era o sală de vizitat, dar am preferat să nu facem baie în lacul cu pricina.


Pentru că toată peștera ne-a ținut cam 4 ore, am hotărât să vizităm și peștera Vârtop, în care din cei 10 speologi câți eram nu mai fusese decât Adi Varga. Binevoitor ne-a explicat însă accesul, după ce ne-a și dus cu mașina până la poteca ce urcă la peșteră, îndată ce ai trecut de Coiba Mare.


Speologi cum suntem, ne place să umblăm :D, așa că bineînțeles am bălăurit după intrare. Cam la 50 min după ce am plecat de la mașină am dat și noi de portal.
Frumos concreționată, o peșteră care aș încadra-o în categoria clasic de frumoasă. Exact ce aștepți când zici peșteră, asta găsești: multe stalactite, stalagmite, coloane. O dată în viață clar trebuie văzută. Intrarea, impresionantă, fostă gazdă a unui ghețar, cu o lățime considerabilă.


Peștera Zgurăști – n-am fost în tură, dar din surse sigure :D știu că au fost destul de mulți în tură :D.
Ivan, le-a solicitat ajutorul colegilor în a-l ajuta la căratul echipamentului pentru scufundarea ce vroia să o facă în lacul mare.

Sâmbătă seara cu tort, bograci (mulțumim Bogdan că ți-ai asumat responsabilitatea :D), șampanie s-a sărbătorit ziua de naștere a clubului (care de fapt era luni). Să zicem că a fost o seară socială destul de liniștită, față de ceea cu ce suntem obișnuiți, asta poate pentru că toată lumea era un pic obosită de la peșteră.















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu