joi, 27 octombrie 2011

Vadul Crișului II - Stagiu SVM

Perioada: 22-23.10.2011
 Mulți dintre noi facem parte de la club din SJ Salvamont Salvaspeo BH. Încercăm să nu amestecăm lucrurile, istoria ne-a demonstrat că nu iese tocmai bine dar pentru că a fost un weekend plin cu activități interesante am decis să postez și tura cu pricina.

În ideea că știam de Stagiul Salvamont care va fi weekendul viitor am mers la ședința de miercuri fără să știu ce surpriză plăcută mă va aștepta. Deoarece stagiul se desfășura pe două zile Tinu a venit cu ideea de dormi sâmbătă noaptea în perete (într-o regrupare din zona traseelor de la cruci folosind un portaledge-cort pt cățărători :D). Mai văzusem ceva filmulețe pe net astfel încât să-mi pot imagina că va fi interesant și să ne declarăm intenția de a dormi și noi în perete. Zis și făcut.
Ne vedem sâmbătă dimineața în Șuncuiuș o grămadă mare de oameni: Atti, Călin, Cristina, Horhe, Maria, Marius, Mădă, Ralu, Tadi, Tinu, Vlad.

Programul pe ziua de azi constă în sisteme de elevare și coborâre cu targa din abrupt, se va desfășura în zona traseelor de la fisuri. Dacă ne terminăm programul în timp util vom și cățăra ceva azi.
În jur de ora 11 ajungem la fisuri, se fac două ateliere și ne punem pe treabă. Exersăm metode de elevare, elevare cu trecere de nod, coborâre, coborâre cu trecere de nod și întinderea unei tiroliene. 

Facem fiecare dintre noi rezolvarea fiecărei situații de mai sus până pe la ora 15, când avem undă liberă să cățărăm. Fac echipă cu Tadi și intrăm în traseele Death, Hello și prima lungime din creasta Șoimilor. Am probleme la un pas din ultimul traseu, îmi simt deja un pic antebrațele încordate. Tadi parcă dansează pe stâncă așa de elegant merge. Până ieșim noi din trasee Marius cu Horhe intră și ei în Hello, sărbătoresc speologicește în top și după care fac o lansare până la linia de cale ferată. Ralu și 
                                                           Pe blocatoare până sus :D
Tinu duc bagajele la baza traseelor de la cruci și montează până ajung și eu primul portaledge. Vom avea două căsuțe. În primul (de două persoane vor dormi Ralu și Tinu) iar în celălalt de o persoană voi dormi eu. Ceilalți la Casa Zenovia. După ce mergem și noi până la Zenovia, luăm cina cu ceilalți, ne îndreptăm spre perete.

Urcăm pe blocatoare, deja e noapte. Când ajung la cușca mea (care e montată sub portaedgeul colegilor deoarece nu are prelată, în caz de ploaie să am cât de cât o protecție) sunt cam sceptică în primă fază. 

Se cam mișcă și mai e și ciudat pt că arată ca și o targă, fără nici un pic de protecție în lateral :D. Cel de sus are totuși prelată astfel încât nu vezi golul care e sub tine. Deocamdată oricum nu vedem nimic pentru că e noapte :D. Nu e foarte frig, un pic doar noros. Îmi instalez sacul de dormit, mă fac comodă, îmi lonjez toate lucrurire și-i ascult pe cei de sus care și la 40 min după ce mă pusesem la somn încă mai aranjau lucruri :D. Mă gândesc la weekendul trecut, când sâmbătă la aceeași oră ieșisem în oraș cu o prietenă. Mare diferență de activități:D
                                                           Cușca mea pentru o noapte
Așa, în sacul de iarnă, cu 30m sub noi, lonjați, am dormit cum nici nu m-aș fi așteptat de bine. La un moment dat însă simt vibrații și un zgomot infernal. Mă trezesc speriată, nu îmi dau seama ce se întâmplă... era trenul :D care trecea prin defileu.La al doilea nici nu am mai reacționat. 
                                                Ambient în casuța Ralucăi și a lui Tinu :D

                                                             tare bine am putut dormi :D
Pe la ora 1 mă strigă Tinu că picură și mă întreabă dacă nu vreau să mă mut la ei. Așa de bine era în sac că nici prin gând nu-mi trecea. S-a oprit oricum ca să reînceapă abia pe la 9,30 câmd deja despachetam. 

După o ședință foto de dimineață ne-am mobilizat să demontăm căsuțele ca să mergem și noi la program. 



Luăm trenul până în Vad ca să lăsăm la mașină bagajele (care erau f multe apropo) și îmi dau seama în timp ce ne urcam în el că suntem ca și niște personalități de o altă etnie pe care i-am văzut aseară în tren. Mi se pare amuzant

Azi (duminică) din cauza ploii vom merge în zona -La Lac- . Parcă nu avem așa multă tragere de inimă, poate și din cauza ploii. Au mai venit și alți colegi: Ancuța, Karci și Popper.
                                                               Marius și Maria în acțiune
  Merg secund pe traseul Fixe și apoi cap pe Julieta (mecanic) și Blat-ist. Nu departe de noi (la Fisuri) sunt și ceilalți colegi de la Club (eram prea mulți pentru a merge toți în același loc) dar despre asta în partea lui Mircea de raport de tură...
 Papucei mei dragi :D
Oare ce era în capul meu???

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu