marți, 22 aprilie 2014

Cartare, Escalada hornuri, TSA la Faleza, decolmatare - toate la Pestera Osoi

Perioada: 12-13.04.2014
Participanti:
CS Cristal - Beni, Bogdan S, Calin, Claudiu, Cristina, Dan, Emil, Mihai, Tupi
CS Montana Baia Mare - Mihai, Tudor
Z Oradea: Timea

Pestera Osoi este pe lista de prioritati a CS Cristal de anul acesta. Pana acum au avut loc mai multe ture pentru recartarea pesterii. Poate va intrebati de ce am vrea sa facem asta. Comform ultimei harti realizate pestera are o lungime de 3177m.

La club s-a constatat ca:
 > multe galerii nu apar pe harta
> nu exista un profil al pesterii
> harta veche contine foarte putine detalii
> pestera are multe hornuri destul de mari care nu au fost cartate/verificate. De multe ori s-a dovedit ca un horn poate duce la un fosil al pesterii. Cine stie ce horn ce surpriza ne va aduce :)


Toate aceste aspecte ne-au mobilizat in 2014 sa facem mai multe ture la Osoi.
Weekendul acesta au venit in tura si cei de la Montana Baia Mare asa ca am optat pentru 2 zile de pestereala.

Sambata ziua a inceput cu o fotografie a echipei de biciclisti ce au halauit toata ziua prin Muntii Padurea Craiului. Eu le-am zis Craii din Padurea Craiului. Mi s-a parut ca se potriveste.


Pana a venit si restul echipei speo de la Cluj si Baia Mare am mers cu Dan si Tupi sa identificam un posibil punct de lucru.
Ne-am impartit apoi in 4 echipe: 2 topo, una de catarare/verificare hornuri si o echipa la vizita

Eu am ajuns in echipa de escalada hornuri. Functia mea era sa il asigur pe Mihai la catarare. Desi are un fizic destul de masiv (cred ca este cel mai voluminos catarator care il cunosc) are o finete uimitoare la escalada. Seamana cu o pisica. A reusit sa urce primul horn (vreo 10m) fara sa bata un gujon. A urcat doar pe mobile.
 La primul punct de lucru am terminat cam in jumatate de ora asa ca ne-am mutat la al doilea horn.


Aici dificultatea a crescut un pic, nu prea erau zone unde sa puna nucile. A batut un gujon dar din pacate toata stanca era acoperita cu un strat de scurgere stalagmitica. Cu un pic de emotii a reusit sa treaca mai departe. A urcat in jur de 20m.
Din pacate nici unul din cele doua hornuri nu au intersectat nici o alta galerie si nici nu se continuau.

Dupa ce am terminat cu cele doua hornuri am trecut in echipa de cartare a lui Dan. El este persoana care coordoneaza cartarile din Osoi.
Azi, Tudor conducea cealalta echipa topo. La finalul zile ne-a spus ca a cartat ~700m. Foarte bun!


Desi Osoi este o pestera destul de vizitata si se presupune ca se cunosc toate galeriile se pare ca pestera inca mai are surprize de dezvaluit. 
Cat timp noi am cartat Mihai ne-a atras atentia ca a gasit o galerie care se continua. Incercase sa treaca el mai departe dar nu incapuse asa ca ne-a bagat pe noi la inaintare.


Intra Dan primul si apoi eu. Inaintam in timp ce cartam. Surpriza insa! Trecem printr-o galerie cu inaltimea de doar 28 cm si dupa 3m de taras iesim intr-o sala cu un horn de aproape 15m. Sala intersecteaza un curs de apa care momentan nu este activ. Cerceteaza Dan acea sectiune de galerie. Ar avea nevoie de un ciocan sa poata trece mai departe.


Deja suntem de 8 ore in pestera asa ca hotaram sa iesim.


Seara apar Ema cu Vlad de la Cluj. Imi zice ca ar vrea sa vina in P. Campeneasca saptamana viitoare. Ar vrea insa sa mai exerseze o zi la faleza tehnica de coarda.
A venit pregatita cu echipament numai sa echipez eu faleza. Pentru ca mai sunt incepatori care ar vrea sa invete imi schimb planurile pe duminica si raman cu ei la TSA.


Apar si Calin, Emil, Kika, Timea, Claudiu
In timp ce noi stam la faleza ceilalti merg la identificat puncte de lucru.

La sfarsit de zi se intorc triumfatori: un nou aven!
Avem motiv de zambete in poza de grup de la sfarsitul turei :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu