marți, 27 septembrie 2011

Congresul Naţional de Speologie

Perioada 9-12.09.2011
Zona: Ileanda, jud Sălaj
Participanți (de la Cristal): Alex :D, Andreea, Angi, Ani, Bimbi, Cristina, Dan, Luci, Mișu

Anul acesta a avut loc la Ileanda, al 39-lea Congres de Speologie. Noi fiind la Roșia, vineri când a început congresul, ne-am strămutat direct de acolo mai multe persoane.

Părerea mea despre congresele de speologie: mulți au impresia că congresele speo sunt doar motive pentru a te întâlni cu cunoștințele, motiv de chef, că toate sunt la fel, doar că sunt în ani diferiți. Ei bine, congresele la care am fost în ultimii ani chiar păreau să întărească acest lucru, organizatorii de anul acesta însă au demostrat că se poate mai mult.

Deși la Congresul de anul trecut au fost prezenți mai mulți speologi, poate chiar cu 100 de persoane, nu pot să zic că din punct de vedere calitativ a fost tot peste. Congresul de anul acesta a arătat că încă sunt oameni care fac speologie, dincolo de vizite în peșteră. A demostrat că încă se mai face explorare, cartare, foto.

Programul ți-a permis să poți alege să vizionezi sau să participi doar la activitățile de care erai interesat. Și ai avut de unde alege: proiecții, comunicări științifice, ședințe (câte vrei :D), concurs TSA, concurs de strâmtori și în final bineînșeles seara socială.

Din partea clubului nostru am avut un montaj cu peștera Siliei, cavitate pe care ne-am axat congresul acesta. Dan a avut tot cu aceeași peștera o prezentare la secțiunea comunicări, harta care a intrat în competiție fiind tot cu Siliei. Ne-am muncit un pic cu toții să iasă totul bine. Efortul ne-a fost răsplătit astfel încât la concursul de hărți din 11 participanți ( destul de mulți, părerea mea, față de alte ediții) am luat locul 3 iar Dan cu prezentarea sa locul 2 la comunicări. Un adevărat imbold pentru noi de a face muncă în continuare. 
                                          Cea mai dificilă strâmtoare.....a fost trecută de 5 fete
                                                           Concursul de stramtori :D

Am câștigan un premiu și la concursul de strâmtori...locul II. Dan care a fost cel care a avut inițiativa acestui concurs, la fel ca anul trecut, însă acuma a fost un pic depășit de situație. Cea mai mică strâmtoare (prin acest cuvânt înțelegeți un loc prin care să-ți treacă să zicem cu de-abia capul), generată de două seturi de bare, decalate între ele a fost trecută de 5 fete. (concursul s-a desfășurat bineînțeles pe secțiuni: băieți, fete, copii). Organizatorii din cauza scorului strâns s-au văzut nevoiți să facă o altfel de departajare, contra cronometru. A fost un adevărat show. Tot respectul Mihaelei de la Hunedoara care s-a strecurat în doar 13 secunde, cu 10 secunde mai puțin decât mine. A trecut mai degrabă dintr-o săritură prin strâmtoare.
Seara s-a încheiat cu seara socială nelipsită, unde am avut și o prezență neașteptată: o mireasă :D care fusese furată de la nuntă.
                                                      Reacţia lui Dan la premiile care le-am luat :D

Sperăm ca ediția de anul acesta să fie pentru mai multă lume un imbold pentru a dezvolta speologia explorativă, de a genera competiții constructive și km cât mai mulți noi de peșteră. Și la fel sper ca anul viitor să vedem măcar tot atâtea hărți expuse.
La cât mai multe ture până anul viitor!!!.....Și..... Felicitări organizatorilor care merită toată recunoștința noastră pentru efortul depus!!!
Cristina

                                                              Dupa Congres

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu