vineri, 26 august 2011

Tabără CS Cristal - partea a doua


Participanți: Anca D, Anca L, Bogdan, Claudia, Claudiu, Cristina, Dan, Elena, Greta, Horhe, Iris, Jancsi, Marius, Mircea, Peter, Potyi, Radu, Ralu, Ştefan, Tudor Tămaș, Țupi, Vlad
Tabăra de bază- La Întorsuri
Zona de lucru: Damiș- Roșia- Lazuri
Perioada: 12-15.08.11

16.08.2011 Două ture. Colegii au fost harnici după cum urmează:
Peștera Jurcani- Dan, Tudor, Țupi, Vlad
S-au continuat lucrările de derocare la fostul terminus pentru un acces mai ușor la noul terminus. Aici băieții au început decolmatarea galeriei care are până la jumătate sedimente de pietriș și nisip. Se sapă destul de repede deci s-ar putea tura viitoare să se treacă.
Ponorul Munău- Horhe, Mircea, Potyi, Radu
S-a mai lărgit accesul care îl forțaserăm în tura trecută și s-au început lucrările de decolmatare la noul punct de lucru.

17-18.08.2011 Ture de suprafață. În data de 18 după masă am ajuns și Horhe, Ralu, eu și Andrei la Țupi fiind recuperați de Dan în Beiuș. Tot seara a juns și Peter.

19.08.2011 Ne-am organizat pentru azi să mergem la peștera Siliei, o cavitate unde clubul lucrează de 10 ani. Am avut norocul să fiu una din persoanele de față când s-a forțat vechiul terminus. Acesta probabil a fost motivul cel mai mare pentru care am revenit de atâtea ori. De-a lungul anilor probabil am intrat de vreo 10 ori (cam de 2 ori pe an, ceea ce era mai mult decât suficient inainte de a fi remodelată strâmtoarea de Dan). Am fost surprinsă cât de ușor am trecut acuma. La întoarcere nici nu mai simți vestitul S de care tuturor de era groază. 

Participanți: Cristina, Dan, Horhe, Mircea, Peter, Ralu, Țupi, Vlad
Ne-am împărțit în mai multe echipe. Noi (eu Ralu și Horhe) după ce am filmat pentru prezentarea care vrem să o facem la Congres ne-am întâlnit cu ceilalți și după ce Dan a luat câteva vize de cartare cu care era dator, ne-am făcut munca de cartare cu care rămăsesem restante (Ralu și cu mine) de vreo 3 ani. Între timp băieții s-au împărțit într-o echipă foto și una de derocare la un nou punct de lucru care Dan îl consideră a fi cel mai viabil din toată peștera. Am stat cam 9 ore în peșteră și am fost destul de productivi.

20.08.2011 După ce la ora 8 diminața am ieșit instant din cort pentru că nu mai putea respira din cauza căldurii am încercat să ne mobilizăm pentru o tură foto în peștera Siliei (tot pentru prezentarea care vrem să o facem la Congres cu ocazia împlinirii a zece ani de muncă în această peșteră). Am avut noroc cu Peter ccare deși fusese și în ziua precedentă în peșteră, a venit cu noi cu mașina pentru că altfel ne era destul de greu să ne strămutăm de la Țupi (Roșia) până pe Brătcuța. Am intrat la ora 13 în peșteră, ne-a luat o oră să ajungem în sala mare, trei ore de lucru, blitzuri multe, colaborare din partea Ralucăi și a lui Horhe și rezultatul....câteva cadre bune. Le mulțumesc pentru îmțelegere. În afara genunchilor care îi simt de ieri, de la bolovanii de pe târâș tura a fost chiar o plăcere. Am ieșit la timp pentru a-l recupera pe Tudor din gara din Brătcuța și a-i face o primire corespunzătoare. După ce am ajuns la Întorsuri, la locul de cort ne-am reunit cu restul colegilor care tocmai veniseră din Oradea.

21.08.2011 Ne-am strâns iar un număr considerabil de persoane astfel încât s-a lăsat cu mai multe ture:

Peștera Jurcani. Sunt pentru a multa tură aici. Prima dată cred că în 2005 am venit la săpat. În multe locuri atunci nu treceam nici nu cască în cap. Acuma e mult mai leger. Știu fiecare curbă. Am avut mari speranțe pentru ponorul acesta cu intrare impunătoare.
Participanți: Cristina, Dan, Ralu și Tudor
Punctul de lucru e o galerie ce trebuie decolmatată parțial. Dan fusese cel mai mult pe ea. Mă pun cu Ralu la săpat în față după ce îmi fac în minte un plan de bătaie. Noi încărcăm banane cu sedimente în timp ce băieții le trag și organizează materialul. Se înaintează destul de ușor. Vreo trei ore mai târziu, un mc de material scos și galeria pare abordabilă. Ralu zice că se bagă ea. De la locul unde săpasem mai înaintează un pic, trece un cot la dreapta, unul la stânga și vede mai departe că.....galeria de înfundă. Offff. Nasol. Atâta muncă și atâtea speranțe. S-un lovit de un fund de sac.

Chiar înainte să ne relateze Ralu asta Tudor își aprinsese o țigară și a constatat o chestie interesantă: în partea superioară a galeriei aerul intra și în partea inferioară ieșea. Numai bine să intre tot fumul la Ralu. După un pic de chinuială cu strâmtoarea finală ne mobilizăm să ieșim. Mai încercăm un punct de lucru, vrem să identificăm unde am pierdut curentul. Deasupra ultimei săritori încă îl aveam cu noi... M-a cam supărat toată treaba asta.

Avenul Berna: Ancuța, Horhe, Marius și Peter
Marius, care o slăbiciune pentru peştera asta îşi doreşte de mult timp să găsească aici ceva puncte de lucru. A reuşit să identifice ceva, acum mai rămâne doar să ne întoarcem al lucru.
Peştera de la Întorsuri, Peştera Ţigănişte şi Huda lui Lae
Acestea sunt peşterile care le-au vizitat echipa formată din Mircea, Bogdan, Claudia, Elena, Greti, Iris, Jancsi. Felicitări lui Iris care numai la 5 anişori a reuşit să treacă semifisonul de la P de la Întorsuri.

Tură cu bicicletele: Anca, Claudiu şi Potzi. Au făcut o tură de 15-20 km plecând de la tabăra de bază spre lacul Leşu, Platoul Acre, ajungând la Stanul Foncii, Runcuri, Albioara.

Seara, majoritatea dintre noi am dat o tură la Zilele Pădurii Craiului care s-au ţinut la Roşia.

22.08.2011
În cadrul evenimentului mai sus amintit am vrut şi noi să organizam un eveniment ca şi club care ne desfăşurăm activitatea în zona cu pricina. Aşadar împreună cu Viorel Paşcondea am pus la cale o zi pentru un grup de tineri din Roşia în care am vrut să facem cu ei un pic de Tsa şi tiroliană. Din cauză că acesti copii erau implicaţi şi în alte evenimente din cadrul Zilelor nu au putut să rămână toţi cu noi până la sfârşit. Aşa că ne-am reorganizat ziua trasformându-se în exerciţii de TSA pentru membrii clubului. si pentru copiii ramasi. Faleza plină, oameni muncitori şi corzi multe.O zi plina.

Mulţumim tuturor participanţilor la tabără şi sperăm ca acesta să se trasforme în tradiţie.
Cristina



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu